خاطرات سفر

کویر مصر ایران

سفر به کویر مصر ایران

یادمه هر وقت حرف از کویر مصر میشد من تو رویاهام فقط شب های کویر رو میدیدم که پر از ستاره بود. خیلی دلم میخواست برم کویر و ستاره ها از نزدیک و واضح ببینم. تا اینکه یه برنامه تور پیش اومد. با دوستام عازم کویر مصر ایران شدیم. باید از جاده کیاسر به سمنان می رفتیم. شب قبل از رسیدن به پلیس راه دامغان یه جا توقف کردیم تا کمی استراحت کنیم. بعدش به سمت دامغان راه افتادیم. قبلشم تولد داشتیم تولد فرشته بود. یه کیک خوشگل هم براش گرفتیم. کلی جیغ و رقص داشتیم. وقتی رسیدیم پلیس راه به راننده گیر دادن که چرا ماشین شما دوربین نداره کلی صحبت کردیم. کلی خواهش التماس کردیم. دو ساعتی توقف داشتیم پلیس راه زیر بار نمی رفت. اخرش هم تعهد دادیم که راننده مارو ببره تا کویر مصر و زود برگرده .

جاده کویری

وقتی وارد جاده شدیم دم دمای صبح بود همه خواب بودن خورشید داشت طلوع میکرد. خیلی زیبا بود چون همه جا صاف بود وکویری خورشید داشت رخ نشون میداد. وقتی رسیدیم اول رفتیم اقامتگاه خورو بیابانک صبحانه خوردیم. و بلافاصله راه افتادیم ،سمت دریاچه نمک.

خیلی خسته بودم. بیست و چهار ساعت بود که نخوابیده بودم. دریاچه نمک خیلی خوشگل بود آبی آبی . جالب بود که بخاطر چگالی بالای آب غرق نمیشدی .تازه یه کوه از نمک هم اونجا بود که کلی حیوان نمکی هم ازش درست کرده بودن.باز برگشتیم اقامتگاه و بعد یکم استراحت حرکت کردیم. به سمت روستای گرمه و بازدید از نخلستان گرمه و چشمه دکتر فیش و قلعه باستانی .خلاصه شب و لحظه موعود نزدیک شد و رفتیم به سمت کویر مصر و شب نشینی و سافاری و شتر سواری و غیره … من به همراه چند تا از دوستان سوار ماشین شدیم. تو کویر هیجان سافاری رو تجربه کردیم. شب هم دور آتیش نشستیم و چای اتیشی  تنقلات خوردیم و شب های کویر مصر ایران رو تماشا کردیم. و چه لذتی بردم من از دیدن کهکشان راه شیری …

سفر به کویر مصر یکی از بهترین خاطرات من بود که هنوز تکرار نشده…