جاذبه های گردشگری

دشت دریاسر بهشت پنهان مازندارن

دشت دریاسر بهشت مازندران

بی شک یکی از زیباترین جاذبه های غرب استان مازندران دشت دریاسر می باشد. با طبیعتی منحصر به فرد و چشم نواز که چشم هر ببینده ای را خیره می کند. دشت دریاسر در منطقه دوهزار تنکابن با چشم اندازی از کوه های الموت قرار دارد. دشت دریاسر ،بهشت مازندران، محصور شده در میان چهار کوه از جمله کوه الموت که در ضلع جنوب غربی قرار دارد.  الموت بلندترین کوهی است که این دشت را احاطه کرده است. همچنین این دشت از شرق به طالقان و از غرب به گردنه سیالان، قله های خشچال و کندیگان محدود می شود.

دشت دریاسر در ارتفاعات دوهزار تنکابن

 

فاصله دشت دریاسر تا…؟

 تا ساری مرکز استان مازندران ۲۵۹ کیلومتر می باشد.

 تهران حدود ۲۸۸ کیلومتر است.

تنکابن ۳۵ کیلومتر

 عباس آباد ۶۱ کیلومتر

 رامسر ۶۳ کیلومتر

چگونه باید به دشت دریاسر برویم؟

در راه رسیدن به این بهشت زیبا باید به سمت تنکابن برویم و از مسیر جاده زیبا و رویایی منطقه دو هزار گذر کنیم. جاده ای مارپیچ و جنگلی با زیبایی رویایی که خود یک مقصد زیبا برای تفریح و استراحت است.  همه جذابیت سفر به مسیری است که طی می کنید. در انتهای جاده دوهزار به روستای به نام عسل محله خواهید رسید. در اینجا میتوانید ماشین خود را پارک کرده و پیاده به راهتان ادامه دهید. بعد از یک الی یک ساعت و نیم پیاده روی به دشت دریاسر خواهید رسید. باید بگویم در طول قسمتی از مسیر شیب های تندی وجود دارد پس توصیه می کنم، با کوله ای سبک و کاربردی پیمایش را شروع کنید. با وجود چشم اندازه های زیبای که در طول مسیر می بینید، چنان به وجد میاید که سختی مسیر را حس نمی کنید.

اگر برای اولین بار به این منطقه سفر می کنید. حتما از بلد محلی استفاده کنید.

جاده رویایی دوهزار تنکابن(عکاس ناشناس)

بهشت دریاسر

در بهار بخاطر وجود بابونه های زرد رنگ در میان انبوهی از چمن ها، زیبایی دریاسر دو چندان می شود. لقب بهشت مازندارن واقعا برازنده این دشت زیبا، مخصوصا” در اردیبهشت است. این گل ها تا ارتفاع حدود ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر رشد می کنند. کل دشت دریاسر از این گل های زیبا پوشیده شده است. ویژگی که باعث منحصر به فرد شدن این دشت زیبا می شود. وجود دهها چشمه در سطح دشت است. این چشمه ها از میان سبزه ها به بیرون می جوشد و کل دشت را فرامی گیرد.همچنین در وسط این دشت رودخانه پر آبی جاری است که از ارتفاعات سیالان سرچشمه می گیرد. در اردیبهشت ماه همزمان با روییدن گل های بابونه همایش های باشگاه های کوهنوردی زیادی از سراسر ایران در این منطقه برگزار می شود.

عکس از سایت رکن آنلاین ( عکاس نامشخص)

بهترین زمان سفر به دریاسر

بهار:

بهترین برای دیدن زیبایهای بهشت دریاسر فصل بهار یعنی اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد ماه است. در این زمان گل های زرد رنگ تمام دشت را فرا می گیرد.و هوای مطبوعی دارد. چشمه های آب نیز در سطح این دشت می جوشند.

تابستان:

در تابستان نیز این دشت زیبا همچنان سرسبز و چشم نواز است. وجود دشتی پر از گل های زیبا از یه طرف، و سفیدی برف بر روی کوه الموت از طرفی دیگر، زیبایی خاصی دارد که چشم هر ببیننده را خیره می کند. در فصل تابستان، روزهای این دشت بسیار گرم و شب ها بسیار سرد است.

پاییز:

وجود جنگل های زیبای دوهزار در فصل پاییز جلوه های زیبای به دشت دریاسر میدهد. در فصل پاییز می توانید رقص برگهای رنگارنگ را در پهنای دشت دریاسر به نظاره بنشینید.

زمستان:

در فصل زمستان به دلیل ارتفاع زیاد و بارش برف هوا بسیار سرد است ولی در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد.

 

اقامت در دشت دریاسر

اگر قصد دارید در این دشت زیبا کمپ بزنید تجهیزات لازم را همراه خود داشته باشید. مانند چادر کوهنوردی، پتو، لباس گرم و مواد غذایی. نزدیک ترین شهر به این جاذبه، شهر تنکابن است. شهر تنکابن ،در حدود ۳۵ کیلومتری این بهشت زیبا قرار دارد.شما میتوانید از قبل برای خودتان در این شهر هتل رزرو کنید، و برای گردش یک روزه به دشت دریاسر بروید.

ارسالی توسط «ستاره دارایی»

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *